Постинг
09.03.2012 21:54 -
Китайски коли
Автор: akrachev
Категория: Бизнес
Прочетен: 3042 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 29.03.2012 22:28
Прочетен: 3042 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 29.03.2012 22:28
Седнах да прочета какво мислят другите за китайските автомобили в Ловеч и попадам на безкрайни хвалебствия за Китай. Много се ядосвам на макроиконмистите, една от причините е че когато обикновенния човек остане без работа за него това е трагедия а за тях просто статистика.
И тъй като нито един макроикономист (с изключение на Иван Митев) няма идея за изход от кризата и само предъвкват противоположни мнения, то нека разсъждаваме като обикновенни хора.
За целта ще направим маркетингово позициониране на автомобилите на Грейт Уол (голямата ограда). Цената на предлаганите от тях коли е межди 18,000 лв и 30,000 лв.
Първоначално ще обърнем внимание на лекия им автомобил и минивана. Накрая на статията ще се спрем на клонинга им на Nissan Navara.
Нека предположим че в българия има три групи потребители на леки автомобили:
група 1) карат коли на над 15 години
група 2) имат коли на по малко от 15 години
група 3) карат нови коли
Потребителите от група 1 обикновенно имат бюджет за кола до 3 хиляди лева. Колите които шофират в момента са най често Опел Astra, VW Голф 2 или Jetta, Audi 80-100, Ford. Тук трябва да отбележим че тези коли са правени в години когато се държеше на качеството и макар повечето да минават 20 години, двигателите спокойно могат да издържат поне още десет; същото важи и за ламарината.
Извод : тази група не се интересува от предложението на Great Wall
Потребителите от група 2 отделят между 4 и 20 хиляди лева за кола. За 20,000 лв. си взимат BMW 2005-а. За 15 хил. стават собственици на VW Touran 2004-a година.
Извод: Отново китайците горят.
Потребителите от група 3 всъщност са 2 подгрупи.
Първата си взима Мерцедес за 100,000 без да им мигне.
Извод: няма и да помислят за китайска машина.
Втората подгрупа евентуално може да се поинтересува - тук са хората които купуват на лизинг: таксиметри, фирмите и хора със заплата над 2,000 лв (които могат да отделят 300 лв на месец за лизинг).
Очевидно че частните лица ще се замислят (особенно ако са купували други китайски стоки преди това:) - остават таксиметрите и фирмите. Тук обаче китайците срещат ценова конкуренция особенно за количества от Ford, VW, Тойота, Шевролет.
А сега за клонинга на Nissan Navara.
Имам един съсед дето си я паркира пред блока и нито веднъж не съм го видял да товари нещо отзад. Извода за мен е че той я е купил не за да вози нещо а за да си търка егото, тоест той има пари в излишък и хич не му е до евтиното.
Нека изчакаме две години и ще видим дали съм прав...
И тъй като нито един макроикономист (с изключение на Иван Митев) няма идея за изход от кризата и само предъвкват противоположни мнения, то нека разсъждаваме като обикновенни хора.
За целта ще направим маркетингово позициониране на автомобилите на Грейт Уол (голямата ограда). Цената на предлаганите от тях коли е межди 18,000 лв и 30,000 лв.
Първоначално ще обърнем внимание на лекия им автомобил и минивана. Накрая на статията ще се спрем на клонинга им на Nissan Navara.
Нека предположим че в българия има три групи потребители на леки автомобили:
група 1) карат коли на над 15 години
група 2) имат коли на по малко от 15 години
група 3) карат нови коли
Потребителите от група 1 обикновенно имат бюджет за кола до 3 хиляди лева. Колите които шофират в момента са най често Опел Astra, VW Голф 2 или Jetta, Audi 80-100, Ford. Тук трябва да отбележим че тези коли са правени в години когато се държеше на качеството и макар повечето да минават 20 години, двигателите спокойно могат да издържат поне още десет; същото важи и за ламарината.
Извод : тази група не се интересува от предложението на Great Wall
Потребителите от група 2 отделят между 4 и 20 хиляди лева за кола. За 20,000 лв. си взимат BMW 2005-а. За 15 хил. стават собственици на VW Touran 2004-a година.
Извод: Отново китайците горят.
Потребителите от група 3 всъщност са 2 подгрупи.
Първата си взима Мерцедес за 100,000 без да им мигне.
Извод: няма и да помислят за китайска машина.
Втората подгрупа евентуално може да се поинтересува - тук са хората които купуват на лизинг: таксиметри, фирмите и хора със заплата над 2,000 лв (които могат да отделят 300 лв на месец за лизинг).
Очевидно че частните лица ще се замислят (особенно ако са купували други китайски стоки преди това:) - остават таксиметрите и фирмите. Тук обаче китайците срещат ценова конкуренция особенно за количества от Ford, VW, Тойота, Шевролет.
А сега за клонинга на Nissan Navara.
Имам един съсед дето си я паркира пред блока и нито веднъж не съм го видял да товари нещо отзад. Извода за мен е че той я е купил не за да вози нещо а за да си търка егото, тоест той има пари в излишък и хич не му е до евтиното.
Нека изчакаме две години и ще видим дали съм прав...
Всъщност знам за техните дубликати понеже сестра ми ходи в Пекин миналата година.
А това че са царе на дубликатите е ясно на всеки. Един приятел прати едни платки на негова телефонна централа и те след няколко месеца пуснали от тяхно име даже модификации.
По интересно за мен лично е какво ще стане като започнат истинска пазарна борба с иновации и собственни марки. От личната ми бизнес комуникация с китайци (с търговска фирма и голям шеф на техен банков ИТ отдел) стигнах до извода че в един момент се самозабравят и моята прогноза е че това ще им изиграе лоша шега.
Друг е въпроса защо при тях цените на колите са едни а от завода в Ловеч излизат "нашенски".
цитирайА това че са царе на дубликатите е ясно на всеки. Един приятел прати едни платки на негова телефонна централа и те след няколко месеца пуснали от тяхно име даже модификации.
По интересно за мен лично е какво ще стане като започнат истинска пазарна борба с иновации и собственни марки. От личната ми бизнес комуникация с китайци (с търговска фирма и голям шеф на техен банков ИТ отдел) стигнах до извода че в един момент се самозабравят и моята прогноза е че това ще им изиграе лоша шега.
Друг е въпроса защо при тях цените на колите са едни а от завода в Ловеч излизат "нашенски".
Търсене
За този блог
Гласове: 74
Блогрол