Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2012 21:54 - Китайски коли
Автор: akrachev Категория: Бизнес   
Прочетен: 3042 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 29.03.2012 22:28


 imageСеднах да прочета какво мислят другите за китайските автомобили в Ловеч и попадам на безкрайни хвалебствия за Китай. Много се ядосвам на макроиконмистите, една от причините е че когато обикновенния човек остане без работа за него това е трагедия а за тях просто статистика.

И тъй като нито един макроикономист (с изключение на Иван Митев) няма идея за изход от кризата и само предъвкват противоположни мнения, то нека разсъждаваме като обикновенни хора.

За целта ще направим маркетингово позициониране на автомобилите на Грейт Уол (голямата ограда). Цената на предлаганите от тях коли е межди 18,000 лв и 30,000 лв.

Първоначално ще обърнем внимание на лекия им автомобил и минивана. Накрая на статията ще се спрем на клонинга им на Nissan Navara.

Нека предположим че в българия има три групи потребители на леки автомобили:

група 1) карат коли на над 15 години
група 2) имат коли на по малко от 15 години
група 3) карат нови коли

Потребителите от група 1 обикновенно имат бюджет за кола до 3 хиляди лева. Колите които шофират в момента са най често Опел Astra, VW Голф 2 или Jetta, Audi 80-100, Ford. Тук трябва да отбележим че тези коли са правени в години когато се държеше на качеството и макар повечето да минават 20 години, двигателите спокойно могат да издържат поне още десет; същото важи и за ламарината. 

image
Извод : тази група не се интересува от предложението на Great Wall

Потребителите от група 2 отделят между 4 и 20 хиляди лева за кола. За 20,000 лв. си взимат BMW 2005-а. За 15 хил. стават собственици на VW Touran 2004-a година.

Извод: Отново китайците горят.

Потребителите от група 3 всъщност са 2 подгрупи.
Първата си взима Мерцедес за 100,000 без да им мигне.

Извод: няма и да помислят за китайска машина.

Втората подгрупа евентуално може да се поинтересува - тук са хората които купуват на лизинг: таксиметри, фирмите и хора със заплата над 2,000 лв (които могат да отделят 300 лв на месец за лизинг).

Очевидно че частните лица ще се замислят (особенно ако са купували други китайски стоки преди това:) - остават таксиметрите и фирмите. Тук обаче китайците срещат ценова конкуренция особенно за количества от Ford, VW, Тойота, Шевролет. 


А сега за клонинга на Nissan Navara 
image
Имам един съсед дето си я паркира пред блока и нито веднъж не съм го видял да товари нещо отзад. Извода за мен е че той я е купил не за да вози нещо а за да си търка егото, тоест той има пари в излишък и хич не му е до евтиното.

Нека изчакаме две години и ще видим дали съм прав...




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. akrachev - Интересно филмче
10.03.2012 22:30
Всъщност знам за техните дубликати понеже сестра ми ходи в Пекин миналата година.

А това че са царе на дубликатите е ясно на всеки. Един приятел прати едни платки на негова телефонна централа и те след няколко месеца пуснали от тяхно име даже модификации.

По интересно за мен лично е какво ще стане като започнат истинска пазарна борба с иновации и собственни марки. От личната ми бизнес комуникация с китайци (с търговска фирма и голям шеф на техен банков ИТ отдел) стигнах до извода че в един момент се самозабравят и моята прогноза е че това ще им изиграе лоша шега.

Друг е въпроса защо при тях цените на колите са едни а от завода в Ловеч излизат "нашенски".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: akrachev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 315215
Постинги: 174
Коментари: 54
Гласове: 74
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930