Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2018 13:42 - Защо Европейския Винг Чун се различават от този в Хонг Конг?
Автор: akrachev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 797 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.10.2018 19:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
https://wtkungfu.cz/european-vs-hong-kong-wing-tsun/
 

Има много причини, които могат да допринесат за тези разлики. Аз не смея да пиша за всички тук. Би било много обширна статия и загуба на време, говорейки за политиката, която много европейски училища насърчават. 

imageСифу Крис Колинс и Брет Слански по време на Гуо Са в щаба на асоциацията по "Уин Чун" в Хонг Конг

Но по-добре да споделя с вас как се отказах от организации или сдружения на Wing Tsun (главно европейски и американски) и реших да се обучавам директно в Хонконг при Сифу Кристофър Колинс, бивш моряк, директен ученик на Грандмайстор Лун Тинг и Ченг Чуен забавно.

Началото ми в EWTO - Европейска организация Wing Tsun

Аз практикувам бойни изкуства от 6-годишна възраст. Аз съм от поколение, където може би всички мои връстници преминаха обучение на Кодокан Джудо, Шотокан Карате и Айкидо. И аз не съм изключение. Също така обучих традиционния Южен Хунг Гар. Когато бях на около 11 години, прочетох статия на Сифу Иван Рзунек в списание Warrior, в което се говори за китайските бойни изкуства Wing Tsun Kung Fu.

Иван описва обучението си в EWTO под ръководството на германеца Кийт Р. Кернспехт, който е първият европеец, поканил грандмайстора Leung Ting на семинар в Германия през 1976 г. Статия за това бойно изкуство беше много вълнуващо и аз търсех така че мога да тренирам това бойно изкуство.

Тогава нямаше много училища WT, намерих първия си учител на 15-годишна възраст, когато видях флаера за WingTsun от първата ми сихинг Jindra Kopecky в Decin.

Веднага пристигнах и започнах да уча Уинг Чун под негов надзор в Децин три часа всеки вторник и три часа в Усти над Лабем всеки четвъртък. Скоро почнах и всеки уикенд в Варнсдорф и се обучавах с моите сихинг и други ученици за около 12 часа всеки уикенд.

Беше време, когато обичах Уин Чун и EWTO много, а програмата по Wing Tsun все още не беше в някаква променена форма. Това се промени значително през 1999 г. Все още си спомням семинар със Сифу Оливър Кьонинг, когато той започна да преподава на  инструкторите по WT "новите програми" които гросмайстор Керншпехт, заимстваот британския.Назоваха тази тренировъчна програма "Блиц-defense".

imageС Сифу Емин Бостепе на вечеря в Ню Йорк през 2001 година

Дори това не ми хареса и аз започнах да търся какво да правя след това. Бавно се готвех да замина за САЩ, където исках да тренирам под надзора на Сифу Емин Бостепе. Той е много страшен воин, който вероятно е разбрал принципите на Уин Чун и не е добавил никакви допълнителни неща като своя европейски учител.

През 2001 г. най-накрая успях да пътувам и да тренирам със Сифу Емин Бостепе. Дори трябваше да поискам разрешение от Сифу Оливър Коенинг. Всичко беше толкова странно, но ми го даде.

Когато за пръв път срещнах Сифу Емин, той беше съвсем различен от онова, което очаквах.Той беше по-голям и по-силен от мен. Но той беше много приятелски. Дори днес си спомням няколко партита. Обученията също бяха много по-експлозивни, отколкото в Европа. С Емин обученията бяха доста агресивни. Което ми помогна да придобия малко по-голяма увереност и експлозивност при използването на техниките на Уин Чун.

Но започнах да се чудя, че всеки път, когато се обучавах със Сифу, нямах никакъв шанс срещу него. Беше много разочароващо, без да се тренира защо или какво да прави. Единственото, което чух, беше: "Брет, ти си като робот, отпусни се!" ... Нищо повече, нищо по-малко.

Тогава, когато се разгневих и попитах защо го правя неправилно и как да го направя правилно, не получих методически съвети как да се отпусна. Само съвети като: "Трябва да тренираш повече" или "Когато практикуваш WT 40 години, както мен, ще го разбереш ..." и т.н.

Казах си, това е невъзможно. Те трябва да мислят, че съм глупак! В края на краищата, дори и да отида да се обучавам за хирург, ще минат около 6 години. И лично аз мисля, че докторът има какво да научи повече от боец ​​по Уин Чун. В допълнение, легендата казва, че това бойно изкуство може да се научи по-бързо от традиционно Кунг Фу!

Така че защо тук отнема толкова време?

Подозирах, че нещо не е наред. Някой винаги ме прави на глупак. Никога не получих отговор, който да ми помогне да се развивам още повече. Бях готин, докато продължавах да плащам за обучение, за семинари, за секции или програми и т.н.

Всичко се промени, когато видях Сифу Крис Колинс от Хонг Конг.


Около лятото на 2012 г. видях видео на YouTube от Sifu Patrick Gavelin от Швеция, докато тренира директно в Хонг Конг с майстора Крис Колинс. Бях наистина впечатлен и се свързах с Патрик през Facebook. 

Имахме дълъг разговор. Разбрах, че той се обучава директно с KR Kernspecht в EWTO и е стигнал висока техническа степен. Също така разбрах, че той тренира частно със своя сихинг Емин Бостепе в продължение на 13 години. Бях просто радостен, че някой ме разбира и че имаме много общи неща.

Бях много изненадан, докато говореше за Крис. Какво бихте казали, че големият титуляр на магистърската степен решава да изхвърли над 30 години обучение и да започне отново от самото начало и от учителя, който тренира WT само за половината от годините ???

Бях много изненадан. Много майстори имат много голямо его и не искат да се откажат от това, което са построили, въпреки че знаят, че това, което преподават, е наистина погрешно.Тук съм развълнувана да видя, че някой най-сетне имаше възможност да разбере простите принципи на  Leung Ting Wing Tsun.

imageСифу Крис Колинс Брет Слански Частни тренировки Chi Sau в Хонг Конг

 

Просто изглежда, че много европейски майстори имат различно мислене.

Те искат да се конкурират с други училища и по този начин да се опитат да преподават това, което е в готино в момента. По този начин се надяват да държат своите ученици възможно най-дълго.Но това унищожава същността на бойното изкуство, което практикуват. Уин Чун вече не е Уин Чун, а нещо съвсем различно.

Първият контакт с Хонг Конг WingTsun

След продължително вземане на решение видях във Facebook, че двама от бившите ми по-млади братя кунг-фу (Джир Дрънч и Зденек Кобър) отидоха в Хонконг и се обучаваха директно с майстор Колинс. Веднага се свързах с Зденек, който преподава в Прага и други градове в Чешката република. Списък на неговите училища, които преподават Хонконг WingTsun тук .

Това беше най-добрият момент в цялата ми кариера Уинг Чун.

Зденкек беше много полезен и ми показа някои подробности, които никой никога не ми показа. Бях наистина развълнуван и исках повече. Но Зденек ме увери, че ако искам да науча WT правилно, ще трябва да пътувам до Хонг Конг, в противен случай ще продължа да правя и да преподават WT по грешен начин.

Бях много щастлив, предполагам, защото Зденек планира семинар със Сифу Крис в Прага.Беше в края на ноември 2013 г. Не можех да го пропусна. Това беше случай, който никога не би могъл да се повтори!

 

Среща с Крис Колинс и Хонконг WingTsun Kung Fu

Трябва да кажа, че за мен Сифу Крис са направили много голямо впечатление. И на няколко нива.

  1. От първия ми момент, когато бях запознат с него, той беше много приятелски. За мен беше ясно, че страстта му е WingTsun. Желанието ми да разпространя този красив стил кунг-фу в открита природа е това, което търсех в миналото ми учители, но напразно.Чувствах се така, че това е най-добрата мечта на Уин Чун.
  2. Той не се обучава с типичната "европейска" система - двучасов семинар, часова обяд и два часа практика. Но обучи типичния тип "Хонг Конг" - без пауза, без часове. Той е стои до последно или докато остане само един ученик. Смях се. Някои участници в семинара ме помолиха да помоля сифу Колинс, когато ще има почивка, или часът, в който семинарът ще свърши, защото ще изписнат последният автобус за вкъщи. И отговор на Крис? Без пауза, ако искат да се приберат вкъщи, да ги пуснат. Никой тук няма да ги принуди да останат. А останалите? Е, повече, ще научат!

За пръв път разбрах какъв е правилният подход на истински майстор към неговите ученици.Също така открих, че в продължение на 18 години практикувах нещо, което можеше да има подобни техники на Wing Chun, но не беше Уин Чун. Мислех, че като учител, обучил се под много от водещите "европейски майстори", аз съм добър. Но сега научих със сигурност, че не знам нищо.

Когато правех Chi Sau със сифу Крис, аз бях твърд като скала. Нямах ясни рефлекси, нищо не работеше за мен. Единственото нещо, което почувствах, беше умора, задух и пълно изтощение. Докато Сифу Крис беше добре. Дори да използваше само една ръка и да дъвче дъвка. Наистина почувствах, че съм просто пълен начинаещ. Как би могло това да стане възможно след 18-годишно обучение?

През всичките тези години в Европа те ни разказаха, че европейското Винг Чун е подобрено и е много по-добро от китайското Уин Цун. Защо тогава един от Хонконг е толкова по-добър от мен?

Wing Tsun не е за колко години практикувате, но колко часа сте поставили в тази тренировка!

Чух това мото за първи път от моя бивш сифу Емин Бостепе. Но сега го имам.

Бях толкова развълнуван, че прелетях следващата седмица в Швеция за следващите 4 дни обучение със Сифу Крис. Аз познавам Патрик Гавелин лично и беше наистина приятно да се срещна с него. Имаше и Джирка и Зденек, така че бях щастлив да видя, че качеството на WT в Чешката република ще се повиши.

imageСеминар на HKWTA Швеция със Сифу Патрик Гавелин и Сифу Крис Колинс

 

 

Не е вярно, че европейският WingTsun е по-добър от китайския ... е съвсем различен!

И поради следните причини.

  1. Европейският модел има за цел да практикува ситуации на модел и да тренира комбинация от техники, които могат или не могат да се появят в реална ситуация. Хонконг WingTsun се основава на принципите и способността да реагира на всяка промяна без предупреждение.
  2. Европейският модел има много повече комбинации от техники и отнема повече време за учене. Това е по-сложно, защото има повече сценарии за ситуации на самозащита, които трябва да се практикуват. Хонконгският модел тренира естествени рефлекси, които могат да станат по-скоро под кожата. Това е по-просто, но ние от Европа имаме проблеми да разберем какво е простотата.
  3. Европейското обучение изисква използването на по-голяма сила и повече енергия.Обучението в Хонг Конг има за цел да се научи да заема сила от противника, като използва най-малко усилия.
  4. И още много …

След 18-годишно обучение на европейски майстори аз се осмелявам да кажа, че мога да сравните двете.


Дали е така. Никой не ме опровергава:

Сифу Крис започна да тренира WT през 1996 г. Това е същата година като мен. Това е първият път, когато не мога да кажа, че той е по-добър, защото е практикувал повече от мен, какъвто беше случаят с всички останали господари. Крис имаше късмет да тренира само в Хонг Конг под ръководството на Люнг Тинг и Чън Чуен Фън. Обучих се само с европейските майстори като Оливър Коениг и Емин Божепе.

Ако европейският модел на преподаване беше по-добър, това би означавало, че ще бъда по-добър от него. Но обратното е вярно. Ето защо се радвам, че най-накрая отворих очите си.



Тагове:   уин чун,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: akrachev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 315058
Постинги: 174
Коментари: 54
Гласове: 74
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930