Постинг
14.07.2016 22:51 -
Автономни автомобили и влаковете
Напоследък много нашумяха разработките за автономни автомобили. Даже известната фирма Гугъл от няколко години работи върху софтуер за тяхното управление.
Идеята не е лоша, спиш на удобна задна седалка и като се събудиш си във Видин (или друго зададено в компютъра място). Но проблема е в реализацията!
Ако се осмелим да направим паралел между влаковете и колите, би трябвало влаковете отдавна да имат такова автоматично управление. Влака има фиксиран път, математически граф, а маршрута му е краен детерминиран автомат. Докато автомобила има доста по свободен път на движение (направо безкраен недерминиран автомат). Би трябвало за вкаловете вече да има решение?
Нека погледнем новините от последните 6 месеца:
- Преди дни два влака се сблъскаха в Италия
- Февруари два влака се сблъскаха в Германия
няма нужда да продължаваме ...
Ако се поинтересуваме как точно работи управлението на семафорите по ЖП трасетата ще стигнем до шокиращи факти:
"На второстепенни гари, като Корато и Андрия, се е запазила старата система на телефонни обаждания между началниците на гарите: началникът на една гара се обажда на колегата си, за да го пита дали даден влак може да поеме по дадена линия. Въз основа на това телефонно обаждане началникът на гарата дава разрешение и се включва зеленият семафор."
Излиза, че в свят в който по оперативни програми за иновации в ЕС се дават милиарди, включително за проекти като кошчета за боклук които отчитат с чип карта дали си надвишил седмичния си лимит (Брюксел) няма кой да даде 5 лева да се направи адекватна система за маршрутизиране на вклаковете, базирана на съвременни технологии като GPS, датчици по стълбовете и интерактивни карти в реално време. А вероятно някъде другаде това е решен проблем! Представете си само два влака да се сблъскат в Япония със скорост 500 км/ч. Сблъсъка би бил при сумарна скорост от 1000 км/ч ...
Но да се върнем на основната тема, автономните автомобили. Идеята не е лоша. Но нека изчакаме няколко стотин години, или ако се качите, не забравяйте да използвате някоя енергийна защита, която знаете.
Идеята не е лоша, спиш на удобна задна седалка и като се събудиш си във Видин (или друго зададено в компютъра място). Но проблема е в реализацията!
Ако се осмелим да направим паралел между влаковете и колите, би трябвало влаковете отдавна да имат такова автоматично управление. Влака има фиксиран път, математически граф, а маршрута му е краен детерминиран автомат. Докато автомобила има доста по свободен път на движение (направо безкраен недерминиран автомат). Би трябвало за вкаловете вече да има решение?
Нека погледнем новините от последните 6 месеца:
- Преди дни два влака се сблъскаха в Италия
- Февруари два влака се сблъскаха в Германия
няма нужда да продължаваме ...
Ако се поинтересуваме как точно работи управлението на семафорите по ЖП трасетата ще стигнем до шокиращи факти:
"На второстепенни гари, като Корато и Андрия, се е запазила старата система на телефонни обаждания между началниците на гарите: началникът на една гара се обажда на колегата си, за да го пита дали даден влак може да поеме по дадена линия. Въз основа на това телефонно обаждане началникът на гарата дава разрешение и се включва зеленият семафор."
Излиза, че в свят в който по оперативни програми за иновации в ЕС се дават милиарди, включително за проекти като кошчета за боклук които отчитат с чип карта дали си надвишил седмичния си лимит (Брюксел) няма кой да даде 5 лева да се направи адекватна система за маршрутизиране на вклаковете, базирана на съвременни технологии като GPS, датчици по стълбовете и интерактивни карти в реално време. А вероятно някъде другаде това е решен проблем! Представете си само два влака да се сблъскат в Япония със скорост 500 км/ч. Сблъсъка би бил при сумарна скорост от 1000 км/ч ...
Но да се върнем на основната тема, автономните автомобили. Идеята не е лоша. Но нека изчакаме няколко стотин години, или ако се качите, не забравяйте да използвате някоя енергийна защита, която знаете.
Боян Чуков: Европейския съюз приключи. В...
Увеличава се напрежението между САЩ и Ки...
ХОРАТА ВЪСТАВАТ, А ПРАВИТЕЛСТВАТА ПАДАТ...
Увеличава се напрежението между САЩ и Ки...
ХОРАТА ВЪСТАВАТ, А ПРАВИТЕЛСТВАТА ПАДАТ...
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 74
Блогрол